söndag 2 februari 2014

Sorry

Sorry. Eller, nej, förresten, varför ska jag be om ursäkt? Saker och ting är ganska komplicerade för tillfället så därför har jag prioriterat att försöka lösa dessa problem istället för att blogga på sistone. Det är ju inte enbart mitt fel att jag inte har haft inspiration till att skriva, inte när man liksom inte kommer någonstans, varken fysiskt eller psykiskt. 

Man gillar ordet "sorry" här i Uganda, du kan använda det när någon gör illa sig, tappar en gaffel, trampar snett i ett av hålen i de usla vägarna, när du ser ett födelsemärke på en mzungu som täcker hela knäskålen eller närsomhelst då du egentligen känner för det. Det liksom funkar till allt, lite som ketchup (enligt vissa människor). Det är en artighetsfras att säga när något i allmänhet inte är bra och det smittar av sig, vare sig man vill eller inte. Jag har också börjat säga det. Men Carro och jag är nog rätt så trötta på att alltid höra ordet, så vi försöker att säga till dem som ber om ursäkt till oss. 

Idag var vi på Lido beach eftersom vi var lediga. På samma strand som strandfesten ägde rum. Idag klippte vi håret för ca 77 kr. Gick från Afghanhund till befriande kort! 

Soliga hälsningar från Uganda!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar